Wybory SIP-owców w Tramwajach

Po wyborach SIP-owców w MZA, tym razem wybory na tę bardzo ważna funkcję odbędą się w Tramwajach Warszawskich.

Przedstawiamy krótką charakterystykę kandydatów na SIP-owców rekomendowanych przez ZZPKM.

Z ramienia Dyrekcji TW kandyduje Marcin Jachacy. Z firmą związany od wielu lat i doskonale orientuje się w specyfice jej funkcjonowania.  Podobnie jak jego koleżanki i koledzy z innych zakładów TW dostrzega, że wiele poprawiło się na lepsze w zakresie BHP w TW. Ale nie znaczy, że nie można jeszcze wielu rzeczy poprawić. Nowoczesny tabor, nowoczesne, stale modernizujące się zaplecze jest widoczne gołym okiem, jednak wśród tej nowoczesnej techniki pracują ludzie i trzeba dostrzegać także ich potrzeby aby ich praca stała się lżejsza i bezpieczniejsza.marcin_jachacy_plakat

– Uważam, że trzeba inwestować w ludzi, nie tylko poprzez lepsze ich wynagradzanie za pracę, ale dostrzegać także ich innowacyjność na swoich stanowiskach pracy – stwierdza Marcin Jachacy. – Inwestycje w ludzi, w ich stanowiska pracy naprawdę się opłacają, wiedzą to chyba wszyscy. Ze swojej strony, będąc wybranym na zakładowego SIP-owca, dołożę wszelkich starań, aby doskonalić ich stanowiska pracy, bo inwestowanie w nie procentuje innowacyjnością.

Z zakładu R-4/TW „Żoliborz” kandyduje Sławomir Czyż. Związany z TW od 2000 roku. Dziś pracuje na zapleczu R-4/TW jako elektromonter, ale przez ponad 15 lat wykonywał pracę motorniczego. Jak zatem widać nie są mu obce warunki pracy zarówno ludzi z ruchu jak i z zaplecza.czyż

– Przedstawiając moją kandydaturę na Społecznego Inspektora Pracy – stwierdza w rozmowie  – chcę zapewnić  Państwa, że moim celem będzie sumienne kontrolowanie i przestrzeganie bezpieczeństwa i godnych warunków pracy.

Rekomendowanym przez ZZPKM z zakładu R-2/TW „Praga” jest Artur Adamski, znany wielu pracownikom R-2 jako wieloletni, doświadczony SIP-owiec (nieprzerwanie od 2004 roku). W swoim niemal 29-letnim stażu w TW zawsze był związany z zapleczem jako mechanik taboru szynowego, choć w latach 1999 – 2013 dodatkowo pracował jako motorniczy – zasilający.adamski

–  Zdobyte doświadczenia mogą okazać się przydatne w codziennej pracy – stwierdza w krótkiej rozmowie. –  Spełniam także inne wymagania, moim zdaniem niezbędne na stanowisku SIP-owca; jestem człowiekiem pracowitym, rzetelnym, dobrze zorganizowanym. Jestem w pełni dyspozycyjny. Ponadto jestem osobą otwartą i łatwo nawiązuję kontakty  z ludźmi. Lubię poznawać nowe rzeczy i podejmować nowe wyzwania.

– Znam problemy motorniczych i pracowników zaplecza, co w większym stopniu pozwala mi należycie spełniać swoje obowiązki na stanowisku Społecznego Inspektora Pracy – dodaje na zakończenie.

Z Zakładu Naprawy Tramwajów T-3/TW na stanowisko SIP-owca kandyduje rekomendowany przez ZZPKM – Wiesław Reders. Zapewne wielu pracownikom jest dobrze znany, gdyż związany z T-3 jest od ponad 20 lat na stanowisku mechanik taboru szynowego. To długoletnie doświadczenie, liczne obserwacje warunków pracy, poznawanie problemów dnia codziennego pracowników na poszczególnych stanowiskach pracy pozwoliły ugruntować w nim konkretne plany na rzecz poprawy warunków pracy, które chciałby zrealizować będąc wybranym na stanowisko SIP-owca. Niewątpliwie w realizacji tych planów może mu pomóc posiadane wykształcenie wyższe i kursy podyplomowe w zakresie prawa pracy, które są dodatkowym niezbędnym atutem, bardzo istotnym przy załatwianiu wielu spraw pracowniczych.reders

W krótkiej wypowiedzi dla „Rozdroży”: stwierdził:

– Zapewniam moje koleżanki i kolegów, wyborców, że gdy zostanę wybrany na Społecznego Inspektora Pracy, będę miał przede wszystkim na uwadze – zapewnienie przez Zakład Pracy bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Ochronę uprawnień pracowniczych określonych w przepisach prawa pracy, w tym regulaminu pracy, ochrony pracy kobiet, urlopów i czasu pracy oraz świadczeń z tytułu wypadków przy pracy.