MZA i TW tracą pozycję lidera?

Do niedawna dwie największe spółki przewozów pasażerskich w Warszawie wiodły prym niemal w każdej dziedzinie związanej z transportem publicznym. Począwszy od promocji, PR, a skończywszy na wprowadzaniu nowoczesnych technologii i techniki. Jednak od pewnego czasu oddają, bez większego rozgłosu, podobno z powodu szalejącego koronawirusa, poszczególne elementy, jeden po drugim. A, że szarość i codzienność nie znosi próżni, to na zluzowane miejsca dość szybko i ochoczo wskakują inne spółki miejskie zajmujące się publicznym transportem zbiorowym.

Oto, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu otworzyło 26 listopada br. sklep internetowy z ciuchami o tematyce transportowej. Jak na razie wybór niewielki, kolorystyka i motywy graficzne nie zapierają tchu w piersiach, ale twórcy zapowiadają kolejne kolekcje. Ceny trochę wysokie, ale zapewne płaci się nie tylko za markę – MPK – ale i zapewne za jakość, tym bardziej, że jest to wyrób polski, a nie jakiś azjatycki. Zresztą MPK z Wrocławia zaskakuje także innymi rzeczami, jak np. oddaniem do użytku… siłowni dla pracowników sfinansowanej z zakładowego funduszu socjalnego.

Wśród działań MPK Wrocław na rzecz mieszkańców trzeba koniecznie wspomnieć o sławnym Szczepciobusie – mobilnym punkcie szczepień przeciw Covid, Streetbusie – autobusie dającym posiłek i schronienie bezdomnym i innych.

Na liście różnego rodzaju działań MPK są m. in. akcje związane z troską o zwierzęta, jak np. – psie pętle, na których udostępniono wodę w miskach dla czworonogów w okresie lata, czy w zamian za pomoc materialną czy finansową na rzecz bezdomnych zwierząt MPK rozdawało pamiątkowe tablice liniowe. Bez wątpienia były to pierwsze w kraju tego typu akcje i ukazujące miejskiego przewoźnika jako przyjaznego miastu na różnych płaszczyznach. Obserwując od kilku lat działalność MPK na polu poza przewozowym, trzeba powiedzieć, że ludziom z Wrocławia nie brakuje pomysłów i co najważniejsze potrafią je zrealizować.

W czerwcu zeszłego roku MZA również planowało uruchomienie sklepu internetowego z ciuchami, gadżetami, itd., (Klakson nr 6/7 (129) z 2020 r). Jak na razie zostały jedynie plany, szkoda, że zabrakło zapału. A tym czasem pooglądajmy, co inni mają.